Topíte sa v informáciách? Dostávate 200 mailov denne? Tu je 5 signálov, ktoré odhalia, že riešime toho v práci príliš veľa a tiež zopár tipov, ktoré môžu pomôcť „vypustiť paru“ informačného pretlaku.
Máte problém oddeliť prácu od súkromia?
Ak nikdy neopúšťate domov bez sledovania svojho pracovného mailu a máte nutkanie si stále kontrolovať nové správy počas každej voľnej minúty, majte sa na pozore. Možno ste závislý na dátach. Teraz, samozrejme, to nemusí byť ten prípad, no môže to byť zvyk, ktorý sa aspoň snažíte zlomiť. Ako to urobiť? Jeden jednoduchý spôsob je držať si svoj mobil mimo stola, kde večeriate. Je to najľahšia cesta ako ignorovať pípanie správ a zvonenie. To všetko môže počkať, aspoň dokým si nevychutnáte aj dezert. Iná metóda ako sa oddeliť od svojho inboxu správ je stanoviť si čas, kedy nebudete dostupný pre prácu. Poznačte túto informáciu do svojho e-mail podpisu, ak sa pristihnete, že máte neustálu potrebu to opakovať svojim kolegom.
TIP: Zoberte si „dovolenku od svojho mobilu“ a choďte na prechádzku. A ak máte iPhone, použite jeho funkciu „Do Not Disturb“ / „Nerušiť“.
Je váš e-mailový inbox preplnený?
Vysmieva sa vám každé ráno váš inbox e-mailov s 300 novými mailmi? Ak áno, pravdepodobne potrebujete začať triediť vaše správy a zvažovať ich dôležitosť. Nájdite spôsob ako s nimi zaobchádzať okamžite a efektívne. TIP: kláves „DELETE“ (zmazať) môže byť váš priateľ ? Použite záložky a premiestnite do nich menej naliehavé správy, ktorým sa môžete venovať neskôr. Čo ak „neskôr“ nikdy nepríde? Dobrá správa: potom ste ich nepotrebovali riešiť ako vec číslo jedna.
TIP: Vyhľadajte si e-knihu Marka Hursta „Bit Literacy“ a urobte si zopár poznámok z jeho stratégie „prázdneho inboxu“. Ak je to pre vás jednoduchšie, zodvihnite telefón alebo pošlite danej osobe sms, aby ste sa uchránili pred strachom zo zaplnenia inboxu s odpovedajúcimi e-mailmi.
Zavaľujú vás pripomienky povinností a udalostí každú hodinu dňa?
Zaťažuje vás sústavne váš mobil s rôznymi pripomienkami povinností či udalostí každú hodinu dňa? Ideálne by ste si mali spraviť TO-DO list, ktorý môžete pohodlne naplniť a vyčistiť behom pár hodín. Dajte pozor na rýchlo vyriešené položky. Používajte pripomienky na rozsiahlejšie projekty či úlohy.
TIP: Používajte jeden program či aplikáciu na pripomienkovanie udalostí a skracujte ho.
Dozrel čas na „vyčistenie“ vašej zaplnenej plochy na počítači?
Hoci môže byť reč aj o ploche vášho stola, teraz sa venujte ploche na počítači. Je taká plná, že sa v nej ťažko vyznať? Takého plochy likvidujú akúkoľvek produktivitu. To nie je len informačné zaplavenie. Je to chaos. Tak ako v e-mailoch, použite priečinky a roztrieďte položky do kategórií, čím budete môcť hľadaný súbor ľahko nájsť.
TIP: Vytvorte si skratky k svojim najviac používaným priečinkom a umiestnite ich do vašej obľúbenej zóny.
Máte svoj preferovaný komunikačný kanál?
Väčšina z nás používa e-mail ako hlavný komunikačný kanál, no vo vašej spoločnosti to môže byť inak. Dôležitá vec je nebyť príliš elektronicky dostupný – na Facebooku, telefonických hovoroch a smskách prichádzajúcich počas celého dňa.
TIP: Vyberte si jeden hlavný kanál a naučte vašich kolegov, že je to najlepší spôsob ako vás môžu zastihnúť a tak vám nebudú posielať správy aj tam aj tam aj tam v snahe vás vystopovať.
Spracovala: Mgr. Petra Gálisová
Zdroj: článok Davida Stroma
Publikované: 28.02.2019